Hotline: 0909 024 013 | Email: Lienhe@PLEMS.edu.vn

MESSAGE

In human development, the beginning of adolescent years marks a new milestone. Social-emotional competences are essential skills at this sensitive stage, as they often act as indicators of mental health and well-being.

Helping teens in upgrading social-emotional competences not only suits their age’s psychological needs but also meets the inevitable demands of future career. These skills support teens’ happy living at the present as well as skill requirements at work. 

When participating in SOCIAL-EMOTIONAL LEARNING FOR TEENS (for junior high schools), teens will interact with each other like in a miniature society that they can both learn and practice, become more aware of themselves and people around to study, work, and live together effectively.

Có lẽ hai chữ “Triết học” làm nhiều người rùng mình lảng tránh vì sao nó cao siêu thế và nó có ích lợi gì chứ? Vì thế cũng đừng nói tuổi teen cũng cần học triết học nhé! Nhưng bạn có biết triết học tồn tại trong cuộc sống hàng ngày của bạn một cách gần gũi đến nhường nào! Nếu bạn có thắc mắc mỗi ngày tới trường để làm gì cho khổ, tình yêu là gì mà làm mình phát điên, mình có đẹp không nhỉ, mình làm vậy là đúng hay sai…thì triết học sẽ giúp bạn tìm ra lời giải đấy.

OBJECTIVES

SEL helps teens improve the five areas of social-emotional intelligence as below: 

  • Self-awareness: The abilities to understand one’s own emotions, thoughts, and values and how they influence behavior across contexts. This includes capacities to recognize one’s strengths and limitations with a well-grounded sense of confidence and purpose.
  • Self-management: The abilities to manage one’s emotions, thoughts, and behaviors effectively in different situations and to achieve goals and aspirations. This includes the capacities to delay gratification, manage stress, and feel motivation and agency to accomplish personal and collective goals.
  • Social awareness: The abilities to understand the perspectives of and empathize with others, including those from diverse backgrounds, cultures, and contexts. This includes the capacities to feel compassion for others, understand broader historical and social norms for behavior in different settings, and recognize family, school, and community resources and supports.
  • Relationship skills: The abilities to establish and maintain healthy and supportive relationships and to effectively navigate settings with diverse individuals and groups. This includes the capacities to communicate clearly, listen actively, cooperate, work collaboratively to problem solve and negotiate conflict constructively, navigate settings with differing social and cultural demands and opportunities, provide leadership, and seek or offer help when needed.
  • Responsible decision-making: The abilities to make caring and constructive choices about personal behavior and social interactions across diverse situations. This includes the capacities to consider ethical standards and safety concerns, and to evaluate the benefits and consequences of various actions for personal, social, and collective well-being. 
    (CASEL’s Core Competence Areas 2021, https://casel.org/sel-framework/)
Có lẽ hai chữ “Triết học” làm nhiều người rùng mình lảng tránh vì sao nó cao siêu thế và nó có ích lợi gì chứ? Vì thế cũng đừng nói tuổi teen cũng cần học triết học nhé! Nhưng bạn có biết triết học tồn tại trong cuộc sống hàng ngày của bạn một cách gần gũi đến nhường nào! Nếu bạn có thắc mắc mỗi ngày tới trường để làm gì cho khổ, tình yêu là gì mà làm mình phát điên, mình có đẹp không nhỉ, mình làm vậy là đúng hay sai…thì triết học sẽ giúp bạn tìm ra lời giải đấy. 

CONTENTS

UNIT

TOPIC

DETAILS

1

Overview

  • Giới thiệu Mindfulness: thoát khỏi “cơ chế tự động”
    Thực hành: Thư giãn & Ý thức
    Nền tảng khoa học não bộ của thực hành mindfulness
    Thực hành: Lắng nghe âm thanh
    What is social-emotional intelligence?
  • What are areas of social-emotional learning?
  • Why to learn social-emotional skills?

2

Self-awareness

  • Who are you?
  • What are your strengths? 
  • Life values

3

Goal setting and planning

  • What is a goal?
  • How to make plans
  • Manage time

4

Emotion management

  • Where do emotions come from?
  • Identify one’s emotions
  • Deal with difficult emotions

5

Communication skills

  • What is communication?
  • Ways to communicate effectively
  • Non-verbal communication

6

Teamwork

  • Set shared goals and make plans
  • Assign roles
  • Communicate and collaborate in a team

7

Decision-making and problem-solving

  • Define problems
  • Suggest and evaluate alternatives
  • Execute and review

8

Relationship skills

 

  • Family
  • Friendship
  • Kindness

hương trình đối tác

© 2022 IRED Institute of Education