Hotline: 0909 024 013 | Email: Lienhe@PLEMS.edu.vn

MESSAGE

No individual can thrive without a problem-solving mindset and creative ideas. Especially, the society will become better and more sustainable if there are many ideas stemming from empathy and kindness. 

However, not all young people can proactively take ownership of problems that need to be changed, and neither can they make their ideas happen. Copy-cat learning style has inhibited their creativity. In other cases, they think but not act. So how to motivate young people to join hands in bringing about changes? 

Project-based learning will be an exciting opportunity for teens to practice entrepreneurial spirit. Aside from the entrepreneurial spirit, we would need a proven scientific method to ensure success. ENTREPRENEURSHIP FOR TEENS (for senior high schools) deploys Stanford University’ s well- researched and globally implemented Design Thinking framework as a tool for teens to carry out their real-world projects. 


Có lẽ hai chữ “Triết học” làm nhiều người rùng mình lảng tránh vì sao nó cao siêu thế và nó có ích lợi gì chứ? Vì thế cũng đừng nói tuổi teen cũng cần học triết học nhé! Nhưng bạn có biết triết học tồn tại trong cuộc sống hàng ngày của bạn một cách gần gũi đến nhường nào! Nếu bạn có thắc mắc mỗi ngày tới trường để làm gì cho khổ, tình yêu là gì mà làm mình phát điên, mình có đẹp không nhỉ, mình làm vậy là đúng hay sai…thì triết học sẽ giúp bạn tìm ra lời giải đấy. 


If you ask the secret to success of the most famous businesspeople or contributors who have brought great achievements to society, you will find that it stems from a deep concern: What is one thing I can change to make the world better? This is entrepreneurial spirit. 

More specifically, Entrepreneurship is the spirit of taking responsibilities and risks; daring to think and daring to do; being brave enough to go on a road that no one has ever taken, do things that no one has ever done. That spirit comes from the sensitivity and empathy towards any challenge in any area of life and a devotion to the community by solving the challenge.

- Gian Tu Trung

Author of Dung Viec/ In Search of the Truth - A Perspective on Enlightenment of Our Time

 

OBJECTIVES

Có lẽ hai chữ “Triết học” làm nhiều người rùng mình lảng tránh vì sao nó cao siêu thế và nó có ích lợi gì chứ? Vì thế cũng đừng nói tuổi teen cũng cần học triết học nhé! Nhưng bạn có biết triết học tồn tại trong cuộc sống hàng ngày của bạn một cách gần gũi đến nhường nào! Nếu bạn có thắc mắc mỗi ngày tới trường để làm gì cho khổ, tình yêu là gì mà làm mình phát điên, mình có đẹp không nhỉ, mình làm vậy là đúng hay sai…thì triết học sẽ giúp bạn tìm ra lời giải đấy. 

“Entrepreneurship for Teens” is to nurture the entrepreneurial spirit in teens and to equip them with scientific skills and tools through the five stages of Design Thinking. 

“DESIGN THINKING” MODEL 

Stanford University’s Design Thinking is the most innovative framework with proven effectiveness in creative problem solving and trained in corporates, universities, and schools globally. 

 

After completing a project, students will be able to:

  • Develop a deep interest and keen observation in daily life to identify problems
  • Empathize and see from users’ perspectives to design a solution
  • Generate out-of-the-box ideas to find solutions and conduct evaluation for improvement
  • Work collaboratively in a team towards a shared goal 

CONTENTS

UNIT

TOPIC

DETAILS

1

Introduction

  • Giới thiệu Mindfulness: thoát khỏi “cơ chế tự động”
    Thực hành: Thư giãn & Ý thức
    Nền tảng khoa học não bộ của thực hành mindfulness
    Thực hành: Lắng nghe âm thanh
    Introduction of Entrepreneurship and Design Thinking
  • Decide on class project

2

Entrepreneurial mindsets

  • Discover and practice different entrepreneurial mindsets

3

Design Thinking Framework

  • Step 1: Empathize

4

Field trip

  • Observe and interview the users of class project

5

Design Thinking Framework

  • Step 2: Define

6

Design Thinking Framework

  • Step 3: Ideate

7

Design Thinking Framework

  • Step 4: Prototype

8

Design Thinking Framework

  • Step 5: Test & Recap

 

Note: At each level, the content is designed to suit the students’ psychological development and increasing skill requirements.

hương trình đối tác

© 2022 IRED Institute of Education